Resor

BRA DAGAR!

Igår kom ju mamma, pappa och min syster Josefine hit till Aten så igår och idag har jag umgåtts med dem vilket är därför jag ej hunnit blogga så mycket som jag brukar. Har tagit lite bilder som jag lovade skulle komma upp idag, min mamma tog dock mest bilder med hennes kamera och de bilderna kommer jag förmodligen få imorgon så då kommer mer. Men här kommer några!

Första bilden är tagen på flygplatsen då de kom och självklart (som jag visste redan innan skulle hända) så började mamma och Josse lipa (för att de var glada självklart). De andra bilderna är tagna på deras hotellrum som var riktigt fint. De bor på Hotel Tropical i Alimos, ca 20 min gångväg från mitt hus.

De tre "ljusare" bilderna är tagna på en rastaurang precis vid havet. Tur som vi hade sken solen upp så varmt och skönt var det. Vi tog även en lång promenad i hamnen och tittade på snygga båtar m.m.
Bilderna till höger är på mig och Josse med varsin urgo drink i handen. Vi gick nämligen till ett café/bar precis vid havet som är riktigt fin efter maten då mamma och pappa gick tillbaka till hotellet. De var ju otroligt trötta då de lämnade Falköping 2.30 på natten och kom fram till Aten efter kl. 15 p.g.a. försenade plan.

Dag 2 - Idag åkte vi in till centrum av Aten, dessa bilder är tagna i Syntagmaområdet.
Halvsletna bilder på halvsleta tjejer. Idag har det varit väldigt molning men inte så kallt. Dock kom det reäla regnskurar och då menar jag verkligen reäla!! Vi hade turen att sitta på ett café då det värsta kom så inte gjorde det oss något. Jag och pappa framförallt som tycker om lite "skadeglädje" tyckte bara det var roligt att se alla andra springa omkring utanför, skrika och bli skyblöta!

Efter lite shopping och fika i Syntagma så gick vi till gamla stan aka. Plaka. Gick runt bland alla turistshoppar och små, söta gator. Vi stannade även och åt lite grekisk mat och drack vin, mums!

Vi fortsatte vår vandring och trots lite skurar så gick till upp till Akropolis, något som är ett stort måste om man är i Aten. Inte nara är det häftigt att se byggnaderna utan även den fantastiska utsikten.

Och de sista bilderna för idag. Tagna för bara några få timmar sen, närmare bestämt 2-3 h sedan. Ikväll käkade vi på en Öl - Restaurang här i Alimos som är otroligt mysig. Drack öl, käkade god mat och hade det mysigt.

Det var lite update om idag och igår, imorgon kommer det förmodligen ännu mer bilder!

Kommentarer
Postat av: Farfar/farmor

En av oss blev väldigt "sugen", gissa vem ? Jätte trevligt att se hur mysigt Ni har det.

2011-05-06 @ 09:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0