Resor

LÄGENHETSSÖKANDE

Det är inte klokt hur svårt det är att få tag i en bra lägenhet i Malmö. Står i lägenhetskö för hösten 2011, och så fort en ny lägenhet ligger ute på sidan jag är medlem på så är det "först till kvarn". Jag brukar kolla med jämna mellanrum och nu i morses när jag kikade om det kommit ut en lägenhet så hade det, för endast 30 minuter sen. På denna 30 minuters tid så hamnade jag på plats 42! 

Ännu sjukare är det när man försöker få en studentlägenhet (vilket jag egentligen vill ha), när jag 20 minuter efter lägenheten kommit ut tryckte på "intresserad" så kom jag på plats 75!

Får fortsätta med mitt lägenhetletande, vet iofs inte ens om jag kommer in på Malmö högskola än, men jag trooooooor det (håller tummarna).


Jag och olika sötnosar på Rönnen (studenthuset jag helst vill bo på i Malmö). Min syster bodde nämligen där när hon studerade på Malmö högskola så har varit där på helger med olika vänner ett flertag gånger, och inte minst när jag besökt min syster. Rönnen är rikigt bra, men svårt att få boende, det är Malmös mest populära studenthus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0