Resor

GLAD MIDSOMMAR

Hoppas att alla har haft och fortsätter ha ett bra midsommarfirande hemma i Sverige. Jag själv tycker riktigt bra om denna fina, svenska tradition men jag ska fira på söndag istället. Tillsammans med min värdfamilj och några av mammans svenska kompisar här i Grekland + deras barn. Så det blir lite sill, köttbullar, gräddtårta, små grodorna m.m. Vi ska iaf göra så bra vi kan för att få svensk midsommarstämning!

Tänkte lägga upp lite bilder från tidigare midsomrar. Börjar med år 2010 och går nedåt i åren. 

2010:
Jobbade den midsommarn men direkt efter jobbet på fredag fm. så åkte jag till Smögen med tjejerna. Väl framme i Smögen strögade vi till låten "Midsommar i smögen", tjejerna drack öl, jag med, fast alkoholfri såklart!

Lite senare så gick vi till en stuga strax utanför Smögens camping och festade till det. Och sedan vidare till ett uteställe i Kungshamn. På natten, ca. kl. 4 på natten körde jag hem tillsammans med en del andra tröttisar som också skulle jobba dagen efter. Så, det var ett nyktert midsommar för mig förra året, men hade riktigt trevligt ändå. 



2009:
Midsommaren detta år spenderades faktiskt i Goldens sands, Bulgarien tillsammans med fina tjejer. Och midsommardagen till ära firade vi Malin som samtidigt fyllde 18 år. Kan väl säga att det inte direkt blev så mycket midsommarfirande utan mer födelsedagsfirande, men riktigt roligt var det!

Bilden längst ner är riktigt skojig, Malin fick lite uppdrag hon skulle göra dagen till ära, en av dem var att dansa Små grodorna med någon på stranden. Bulgarerna tyckte inte dom var kloka kan man minst sagt säga!




2008:
Midsommar 2008 blev ett riktigt svenskt, bra firande. Spenderade den på Västkusten, nämnare sagt i Lysekil, Kungshamn och Smögen. Var där tillsammans med Ida, Cissi, Klara och Tina och vi bodde alla i Cissis sjöbos i Lysekil. Vi åt massa god midsommarmat, jordgubbar, gjorde midsommarkransar, förfestade på klippor, åkte båt, festade på båtar, listan kan göras lång. En av mina absoluta favoritmidsomrar!




2007:
Nu början man se riktigt liten ut på korten, ja, jag var väl inte allt för gammal heller. 2007 var ungefär som 2008, det var så bra så därför gjorde vi en repris 2008. Vi bodde i Cissis sommarstuga, åt massa gott, festade och sånt, nästan exakt som 2008.




2006:
Nu börjar bilderna ta slut, eller ja, man använde i stort sett en vanlig kamera denna år så bilderna finns väl i album någonstans. Har dock ett kort från detta år som är på mig och Felicia när vi solar. Vi firade nämligen midsommar i Marstrand tillsammans med min familj. 

Svaga minnen finns bara p.g.a. att jag inte har mycket bilder, men jag kommer ihåg att vi åt massa god mat, sprang rund i stugbyn på kvällarna, åkte båt, gick runt på klippor och (nu internt), Felicia kommer du ihåg att det var här vi träffade Robin och vad han nu hette (Göteborgarna), Haha, minnen!



Det var en massa år och massa fina minnen. Åren innan dessa har i stort sett alltid spenderat med släkt. Jättegod mat, dans runt midsommarstångar och allt sånt man gjorde när man var mindre!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0