Resor

Utekväll

En helgalen utekväll kan man säga att det blev igår. Christines (min kompis från Stockholm) bröder var här så vi hade bokat VIP-bord på en klubb som heter Dream city. Kan väl börja med att säga att kvällen började lugnt, jag och Breeynn var hemma hos mig och drack lite, gjorde iordning oss och sånt där. Sen mötte vi en knäpp ggubbe påvägen till metron (tunnelbanan), han blev tydligen kär i mig. Han ville gå och dricka kaffe och hej och hå, självklart så gjorde vi inte det, men det trodde väl han att vi skulle. Han sa även till Breeynn att han älskade henne bara för att hon var vän med mig, hahaha!

Sen kom vi i alla fall fram till Gazi, ett partyområde i Aten och där mötte vi Alexandra. Efter det så blev det inte lika roligt. En idiot ficktjuv snodde min plånbok och sprang såklart fort därifrån efter att han tog den. Jag och tjejerna såg vilket håll han/dom (det var flera killar) tog så vi hoppade i första bästa taxi och satte iväg efter dom, men utan vinst...

Halv kul början på kvällen... men, tjuvarna fick inte mer än 25-30 euro, så rätt åt dom! Ringde mamma & pappa direkt och de spärrade mitt bankkonto, så det kunde de ej röra och mitt körkort ligger väl ensamt någonstans ute på Atens kalla gator, och mitt europeiska sjukvårdskort har jag beställt nytt. Sen var det lite bussbiljetter, kort från när jag var liten och sånt som var surt att det blev snott men... that's life! Vad ska man göra, gå hem och grina över något man ej kan göra något åt? Icke sa Nicke, jag hade tur att de inte tog kameran eller mobilen :)


Lite kort från igår!


Vi var på 3 olika klubbar. Först Dream city där vi hade bokat bord sen drog vi nog där ifrån runt 4 tror jag och sen vidare till en annan liten house klubb i närheten. Efter det åkte vi till ytterligare en klubb, vad den hette kommer jag ej ihåg. På bilderna ovan är det jag, Breeynn, Christine, Fotis, Pelle, Stefan, Arialena, Giorgos, Alexandra & Lejla. Jag var hemma strax innan sju i morses och steg upp vid 12. 5 härliga timmars sömn blev det (jag somnar nog tidigt inatt!!)


Kommentarer
Postat av: Karita

Hej! Jag råkade snubbla förbi din blogg och tänkte du kanske kan svara på vad typ öl och drinkar kostar i Grekland? :) Och även mat är jag lite nyfiken att veta priset för ungefär :)

2011-01-09 @ 20:30:11
URL: http://knasrita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0