Resor

AU-PAIRLIFE?!

Har fått några trevliga au-pairfrågor här på bloggen. I väntan på Breeynn så tänkte jag svara på några!

Hur lång tid tog det innan du kom in i familjens rutiner?
Hm.. I det stora hela så tog det inte så lång tid att komma in i rutinerna, man lär sig fort hur familjen gör med matrutiner, sängläggningsrutiner osv.

Vad hade du för barnerfarenheter innan du åkte?
Jag studerade barn och fritidsprogrammet på gymnasiet. Jag har yngre kunsier. Jag har praktiserat på flera olika förskolor och skolor. Jag var friidrottstränare för barn från 5-12 år. Jag har gått 3 ledarkurser för barn. Jag hade en del... Men så mycket som jag lärt mig om barn genom att vara au-pair dessa 5-6 månader har jag ändå inte lärt mig tidigare, trots alla erfarenheter. 

Är det svårt att ta hand om ett litet barn?
Nejnej, inte alls. Det går jättebra.

Har du och din värdfamilj åkt på semester tillsammans?
Jag har hängt med till Chrisson 2 ggr, där har familjen och mammans sida av släkten ett jättefint hus tillsammans.

Vad har du lärt dig under din tid borta?
Oj, vart ska jag börja? Jag har lärt mig otroligt mycket. Jag har lärt mig hur jag själv fungerar i 1000 olika situationer, jag har lärt mig lite grekiska, blivit mycket bättre på engelska. Om inte tala om hur otroligt mycket jag har lärt mig om barn! Jag har i stort sett lärt mig hur barn fungerar i alla situationer. Jag har lärt mig att acceptera så mycket mer i livet. Jag skulle kunna skriva så otroligt mycket om vad jag lärt mig, men detta får räcka.


Roligt att få frågor om au-pairlivet. Detta är ju faktiskt en au-pairblogg, trots att jag skriver om mina personliga tankar bortom au-pairlivet också. Så om någon har någon fråga, just tell me!


Kommentarer
Postat av: fia

När började du som aupair och hur länge kommer du stanna??



/fia

2011-01-29 @ 17:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0