Resor

(ätar)söndag!

Måndag den 24 januari 2011, det känner fortfarande lika konstigt att faktiskt skriva 2011! Åren bara går och går, nu låter jag väl som en gamling trots mina 19 somrar, men äsch, det är i alla fall så det känns.

Tänkte berätta för er lite om min gårdag. Var ute och lunchade med Breeynn, hennes värdfamilj och värdpappas företag. Ja, visst låter det lite knäppt? Hennes värdpappa är i alla fall chef för några mobilaffärer och hade den "årliga" företagslunchen. Och herregud vad mycket vi åt. Efter att alla förrätter hade kommit så satt både jag och Breeynn och kände på våra magar och tänkte "här finns det inte plats mer mat". (Kan berätta lite först att här i Grekland, om man gör på det grekiska sättet, så brukar man ej beställa en förrätt var, en varmrätt var osv. Utan man brukar beställa in massa olika maträtter och sen ta för sig av det man vill ha.)
Efter förrätten som bestod olika sallader, någon köttbitsröra, olika ostar m.m., så kom varmrätten, massa olika kött, pommes, såser osv. Av varmrätten åt jag 2 pommes och en liten bit kött, snacka om att jag hade ätit mycket då innan? Megamätt som man är så kommer efterrätten in, vilket var en speciell nyårskaka, någon sirapskaka, glass, fruktkaka och min storfavorit pannacotta med bär.




Riktigt gott, kvällen avslutades också riktigt bra. Var med Breeynn och Christine först ett tag, vi var på en bar/café som heter Plus+ och drack en öl och spelade kort. Och sedan gick jag hem, åt gott hemma tillsammans med Theodora & Labros och tillsist satte jag mig i bastun.


Helt underbar söndag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0