Resor

UPPDATERING OM I FREDAGS

Från att ha bloggat flera gången om dagen så kan jag erkänna att jag varit riktigt dålig på att blogga det senaste. Det ska det absolut bli ändring på, nu ska jag tillbaka till de gamla vanorna igen dvs. mycket bloggande, ett riktigt roligt tidsfördriv är det!

Har ej berättat om i fredags än. För några månader sen så skapade jag ju gruppen "Svenskar i Aten" och i fredags hade vi andra träffen. Vi reserverade bord på en bar i Gazi (ett barområde i Aten) och hade det bra. Jag tycker att alla i den gruppen verkligen är så otroligt trevliga så det var kul att träffa dem igen och några nya som kom, detta var andra träffen vi hade med gruppen.
Lite senare kom även Breeynn till baren och ca halv ett så gick de flesta olika håll. De flesta skulle hem, några gick till en klubb och jag och Breeynn gick och träffade svenska Mathilda och Louise som är här på praktik i 3 veckor. Mathilda hittade min blogg via Google vilket var riktigt roligt. Kul att man faktiskt kan hitta folk så, Christine (ni vet min kompis från Stockholm här nere) hittade också min blogg via Google!!!.
Iaf, jag och Breeynn mötte upp Mathilda och Louise på en bar, vi pratade massa om au-pairjobbet då förmodligen Mathilda kommer flytta hit till Aten i höst då hon vill jobba som au-pair. Funderar du också på att bli au-pair så kan jag ge dig lite tips! Man kan bli medlem på sidan www.aupairworld.net, där hittade nämligen jag min familj och jag tycker det sidan är otroligt bra. Breeynn (min amerikanska kompis här nere) hittade hennes familj via www.aupair.com. Hon tycker den sidan är otroligt bra, jag vet inte riktigt, inte riktigt spanat in den så mycket. Dessa sidor är om man vill gå privat och inte genom en förmedling. Vill man dock gå genom en förmedling så rekommenderar jag www.anixi.eu som en svensk tjej Natalie har tillsammans med hennes grekiska man. De bor här i Aten och därför arbetar de främst med au-pairer som vill till Aten men även några mer städer.
Nu har jag nog tjatat tillräckligt, här kommer lite bilder från i helgen!!
Det var bilder från svenskar i Aten träffen ovan, här under är bilder från när jag och Breeynn träffade Mathilda och Louise.


Kommentarer
Postat av: Mam

Men vad kul!! Har ni haft träff igen-svenskar i Aten :). Och även träffat 2 andra tjejer. Måste vara jättekul att ses så :)

Ha en bra dag <3

2011-02-15 @ 11:04:00
Postat av: zandra

hejsan, ja tänkte bara fråga, bor du i greklnad? jobbar du som aupair? och i så fall kan du grekiska och e de jobbet bra betalt? snälla svara till min majl, bor på rhodos sedan 1 år tbx,

2011-02-19 @ 11:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0