Resor

THE NATIONAL GARDEN

Godkväll allihop! Hoppas allt är bra med er, med mig är det toppen som vanligt. Har haft en riktigt bra dag faktiskt.

Jag, Theodora och barnen var i Svenska kyrkan i förmiddags. Svenska kyrkan annordnar musikverksamhet för barn på lördagar så vi var där och sjöng och dansade till massa rörelsedanser. Var riktigt kul faktiskt och vi sjöng till vanliga barnsånger som Imse, vimse spindel och I ett hus.
Sen gick vi till en otroligt fin park (The National garden) som ligger i centrum. Tycker det är så fint att man går från all denna stressiga, högljudda trafik till en enormt stor park "mitt" i centrum. Vi bland annat gick till en lekplats och sen till "djuren" i parken. Mitt i parken fanns nämligen massa fina fåglar, höns, tuppar, kaniner, getter m.m. Theodora berättade även att för 20 år sedan så fanns det apor och ett lejon där också, rätt häftigt tänker man först. Men sen så såg jag vilken liten bur som lejonet hade då, så då tyckte man bara synd om lejonet, det var också därför det försvann, pga. protester.
Såklart så hade jag inte med mig kameran en dag som denna då man kunde tagit en del härliga kort, men jag ska absolut till den parken snart igen, så då ska ni också få se hur otroligt fint det är! Tills dess "lånar" jag ett kort på en del av parken.

Kommentarer
Postat av: Anonym

I love that park!!

2011-02-20 @ 11:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0