Resor

"MASKERADMÅNAD"

Som sagt tidigare så har jag varit på maskeradoutfitsjakt. Idag hittade jag äntligen vad jag ska ha på mig imorgon på maskeradfesten och vad det var får ni självklart se på bilder lite senare.

Pågår en "maskeradmånad" här i Grekland eller hur man nu ska förklara det. Någon gammal tradition, jag vet inte riktigt själv faktiskt men någon anledning till "maskeradmånaden" finns ju. Så det har hänt flera gånger nu att jag sett barn gå omkring utklädda, Artemis har kommit hem utklädd ifrån skolan och det är en massa maskeradfester vilket är riktigt kul.

Imorgon förmiddag ska jag och familjen till Svenska kyrkan här i Aten, de annordnar maskeradkalas och sedan på kvällen ska jag på maskeradfest.


Dags att hoppa in i duschen nu!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0