Resor

Dag 25 – En första.

Första utlandsresan:
Var till Side i Turkiet med min familj. Jag var 6 år (tror jag?).

Första bästavännen:
Ida Bjurelid, kommer fortfarande ihåg hur vi blev "bästa vänner". Vi satt på staket vid gungorna vid vår förra skola, Åttagårdsskolan. Vi tittade på några i klassen som spelade fotboll och Ida frågade mig: "Har du någon bästa kompis?" "Nej" sa jag. Så bestämde vi oss för att bli bästa vänner.

Jag och Ida på mittenraden, plats 4 & 5


Första fylla:
Haha, nu får mina föräldrar läsa detta för första gången, hur mycket vågar jag erkänna? ;) Jag och Felicia firade påskafton i Tidaholm, det räcker nog :D

Första kvällen på krogen:
Det var innan jag egentligen skulle få komma in på krogen, men ingen speciell kväll sådär. Min första "lagliga" kväll på krogen var i stan, nästan exakt på minuten när jag hade fyllt gick jag in på Terrassen och beställde mig en god drink!

Detta kort är inte taget från första kvällen på krogen, men jag tror faktiskt att detta var påvägen till andra lagliga krogkvällen i mitt liv, haha. Malin, Tina & jag i tåget till Skövde.


Första jobbet:
Måste ju varit på pappas affär, Sport och gymbutiken!

Första sporten:
Fotboll i favoritlaget, FFK!!! Jag var 5 år tror jag? Eller egentligen är väl inte det första sporten, hade ju provat på massa andra sporter som simning (simskola), gymnastik m.m. Men första som jag har massa minnen ifrån i alla fall.

FFK-tjejer! Jag är minstingen på översta raden i mitten.





Kommentarer
Postat av: Farfar

Kommunens bästa fotbollslag div 3 vet du att båda bröderna Ekholm spelar 2011 i FFK ?

2011-02-28 @ 17:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0