Resor

Dag 22 – Det här upprör mig.

Såklart finns det en massa saker som riktigt upprör en, ni vet, barn som far illa, krig, fattigdom m.m. Men tänkte ta något mer personligt och något som jag tycker är irriterande är negativa människor.

Negativa personer finns överallt, oftast vet inte personerna om att de faktiskt är negativa vilket gör grejen ännu mer irriterande. Såklart är alla lite negativa ibland, så fungerar vi människor men vissa är det heeela tiden. Personer som är negativa drar lätt med andra också, så då blir allt bara fel.

Man måste se positivt i de flesta situationer även fast saker ibland kan suga riktigt hårt! T.ex. min plånbok blev stulen för någon månad sen. Såklart blev jag riktigt arg, men!! Sen försökte jag tänkte positivt, det kunde ju faktiskt varit min kamera eller mobil som blev stulna istället. Kameran är ju värd så mycket mer och mobilen har jag fått låna av min värdfamilj. Plånboken hade jag ej så jättemycket pengar i och bankkortet, körkortet osv går ju att spärra och beställa nya. Visst, det är irriterande att gå igenom det men som sagt, det kunde varit så mycket värre.


(En annan löjlig sak som upprör mig är svenskar som inte kan stava till egentligen, som skriver igentligen. Och det är inte bara en som skriver fel, jag har sett såååå många! haha.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0