Resor

AU-PAIR FRÅGA

Tycker alltid det är roligt att få någon fråga om au-pair livet och senast jag fick en var idag.

En tjej frågade om man tappar kontakten med sina vänner då man bor utomlands och arbetar som au-pair.
Visst gör man det med vissa, men det behöver inte vara för att man flyttar ifrån Sverige. När man gått klart gymnasiet blir det ju så automatiskt, man går olika vägar. Men ens riktiga vänner finns ju alltid kvar och sjukt nog så känner jag att jag faktiskt kommit ännu närmare vissa. Man får bevis genom att vissa hör av sig ofta och man märker verkligen vilka som bryr sig. Sen får man ju massa nya, underbara vänner när man är borta också, "A win-win situation" ;)

mina fina tjejer!

Kommentarer
Postat av: Elin

2011-02-21 @ 19:05:05
Postat av: Elin

Då kan du få en fråga till :) Vad är det bästa resp. det sämsta med att vara Au Pair i just Aten?

2011-02-21 @ 19:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0