Resor

Dag 7

Dagarna bara går och nu är det inte lång tid tills mitt riktiga schema börjar. Nu i början har jag bara arbetat lite själv på morgonen och någon eftermiddag, på måndag blir det lite mer seriöst =) Men jobbade iaf i morses och hjälpte barnen med frukost och 4,5 åringen med håret. Sedan kom skolbussen och hämtade henne, inte precis som i Sverige här, då åker inte ett gäng småbarn skolbuss till dagiset precis :P

Sen tog jag tunnelbanan till Akropolis och sen gick jag till Piréus, som egentligen är jättenära, 10 min att gå, men tog mig 1,5 h då jag gick i cirklar, inte lätt för ens man hittar ;) Skulle till Svenska kyrkan som fungerar mer som en mötesplats för svenskar och skandinavier än en kyrka. Finns en anslagstavla med jobbannonser, med olika saker som händer, på söndag är det t.ex. grillfest och i mitten av september kräftskiva som man kan va med på om man vill men vet inte riktigt om jag känner för något sånt, inte än iaf :P Finns allt möjligt på den anslagstavlan. Lägger in lite bilder från dagen =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0