Resor

A LITTLE BIT OF MY LIFE

Igår va en mycket bra dag, på förmiddagen åkte jag in till centrum, Syntagma området och shoppade, dock bara ett linne och lite mer småtjaffs. Älskade linnet, men just nu vet jag inte om jag ska behålla det själv eller ge bort det till någon vänlig själ när jag kommer tillbaka i jul, vi får se, vi får se.

På eftermiddagen gick jag, mormorn och barnen till en lekplats och sen gjorde vi iordning kvällsmat till barnen. Sen ringde Breeynn och vi bestämde oss för att gå ut och ta en drink, vi skulle först ta en kaffe lite tidigare, men tiden gick och klockan blev rätt så mycket så en drink passade bättre. Vi bestämde att mötas vid spårvagnen (eller tram som det kallas här) och åka tram in till Glyfada, men när jag var påväg ner mot tramen så ringer Bree skrattandes och säger att hon trampat i en massa lera, så vi fick gå till stranden först så hon kunde skölja fötterna i havet, som ligger precis vid tramet, och självklart har jag bildbevis på den leriga foten, dock blev kortet väldigt suddigt men jaja. När vi väl kom till Glyfada så gick till ett ställe som heter Partners och sen till Ego Mia, sen till ytterligare ett ställe och sen tillbaka till Partners, som jag tycker är det bästa stället i Glyfada. Vi drack vitt vin, mousserat vin, flozen pina colada, vodka sour drinkar, (sitter här och tänker på att det faktiskt blev en hel del dricka igår, har inte tänkt på det för ens nu) tequilashot drack vi också och en och annan shot som bartendrarna bjöd på, riktigt kul va det!

Vi tog en taxi tillbaka till Alimos där vi bor, det tar ca 10 min med bil och klockan var ganska mycket men båda va vrålhungriga, så vi försökte förklara för den icke engelskpratande grekiska taxichaffören att vi skulle köpa mat, så vi sprang in till en take away salladbar och beställe en hel del, sallad och bröd och dricka osvosv och hoppade sen in i taxin igen, vi visste dock inte att han tog extra betalt när vi stod still (när vi va och köpte mat) så taxin blev genast riktigt dyr, men så är det, vi hade riktigt kul i alla fall! :)

Bilder från igår!




Kommentarer
Postat av: Mamma Suzanne

Hej!



Men vilken rolig och härlig dag du hade igår, va kul!! Hoppas du varit pigg idag ;))

Kram

2010-09-23 @ 13:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0