Resor

1 månad

Tänk va tiden går fort! Jag har redan varit här i en månad och allt har gått kanonbra det här månaden, hoppas det fortsätter gå lika bra :)

Åkte buss för första gången här i tisdags och det var ett äventyr i sig. Jag har undvikit att åka buss och tagit taxi, spårvagn och tunnelbana istället, men att kunna åka buss är ett stort plus. Jag har tyckt att det varit så krångligt att åka buss, för det är inte precis som i Falköping där det går 2 bussar som det står exakt när bussarna avgår och hur de kör. Här går det hur många bussar som helst och man får vinka in bussen för att den ska stanna, bussarna kommer inte alls som det står på tabellerna, ibland kommer de kanske inte alls och ibland kan det va så mycket folk på bussen att man får vara glad om man ens kommer in genom dörren ;) Men! Jag skulle åka buss, mamman hade visat hur jag skulle göra, vart jag skulle gå på osv, men tror ni inte jag går på bussen på fel sida av vägen? Jo, såklart. Så jag åkte och åkte och tillslut var jag helt själv i bussen och busschaffören stannade och kollade på mig, och han började rabblade massa på grekiska och jag förstod att han menade att det var den sista stationen. Jag försökte prata med honom på engelska men han förstod inte ett ord så han fortsatte prata grekiska. Jag fick iaf fram Syntagma (det var din jag skulle åka) och han pekade på en buss längre fram som hade samma bussnummer, bara att den åkte åt andra hållet så jag kom tillbaka rätt och efter det har allt gått bra. Nu är det torsdag och jag har åkt buss 6 gånger redan. När man väl lär sig något så kan man det, det är bara i början som det är krångligt :P


Kommentarer
Postat av: Mamma Suzanne

Wow.....det var modigt det ;)

2010-09-23 @ 13:43:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0