Resor

ITALIEN CHECKAR IN...

...i alla fall till lunch ;)

Har "jobbat" sen kl 8 imorse då det var dags för frukost och allt fix. Nu har vi precis ätit lunch och idag lagade jag gnocchi med tomat/skikasås och riven ost till, nästan så italienskt det kan bli. Det är hur lätt som helst att laga detta, och det går hur fort som helst. Så varför inte ge receptet till tomatsåsen (gnocchi köper man i påse, här fanns det en färdig påse för 3 pers och det ska koka i 2 min, kan det bli lättare?)


För 3 personer

Tomatsås
1 msk olivolja
4 färska tomater
1 lök
100 g Skinka
Peppar
Salt
Basilika

Stek löken i olivoljan, tillsätt sen skinkan. När de stekt klart så riv ner de färska tomaterna och blanda (se till så att inte skalet kommer med, godare utan), tillsätt sedan peppar, salt, basilika i den mängd du själv föredrar och tillsätt andra kryddor om du så vill. Servera med riven ost. SMAKLIG MÅLTID!



Kommentarer
Postat av: Sassa

Gud vad glad jag blev att jag hittade din blogg! Jag är jättesugen på att jobba som au pair i just Grekland :) Hihi kul att läsa från någon som är där. Det är ju inte det vanligaste landet för au pairer.

2010-10-03 @ 00:04:20
URL: http://salbin.blogg.se/
Postat av: Leandersara

Awesome site!

2011-03-18 @ 19:53:10
URL: http://leandersara.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0