Resor

BUZUKIA

Igår var det "girls night out" och jag kan bara säga att GUD VA KUL DET VAR! Vi var på buzukia som minst sagt är speciellt och otroligt grekiskt. Måste bara förklara vad det är, för det var bland det häftigaste jag upplevt. Alla gäster sitter vid bord framför en scen, och här finns det folk i ALLA åldrar. Live artister uppträder och folk köper mängder med blommor och kastar på artisten eller varandra, dans sker överallt, på marken, stolarna, borden och om man vill så får man även gå upp till scenen och dansa, men ingen vanlig discodans här inte! Här är det grekisk dans som gäller som jag även fick lära mig när jag gick upp och dansade på scenen. Otroligt speciellt men jag älskade det, trots att de spelade massa grekiska låtar som jag inte fattade något av, alla greker sjöng i alla fall med :D

Kan förklara hur mycket som helst, men bilder säger mer än 1000 ord, right?


Kommentarer
Postat av: Mamma suz

Hej stump!



Vad roligt ni ser ut att ha haft!!! Det stället kommer väl bli fler gånger ni går på?

Kram mamma och pappa

2010-10-17 @ 17:36:12
Postat av: Martina Svahnström

Vad spännande med kulturkrocken!

Hoppas du har det super.

KRAM!

2010-10-18 @ 08:55:03
URL: http://martinasvahnstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0