Resor

EN HELT VANLIG MÅNDAG

Har fått förfrågningar om vad jag egentligen gör på dagarna av personer som är lite sugna på att bli au-pairer och från en nyfiken släkt. Såhär har min dag sett ut än så länge:

√ Uppstigning 07.50.
√ 08.00 börjar göra iordning frukosten för mig, barnen och Labros, (Theodora äter på jobbet.)
√ ca 09.00 ska alla ha ätit klart och jag gjort iordning håret på Artemis, brukar bli flätor nästan varje dag.
√ Borsta tänderna på Artemis och lägga i frukt i hennes skolväska för att ca 09.10 gå ut och vänta på skolbussen.
√ ca 09.20 så kommer skolbussen och hämtar Artemis, Labros åker till jobbet och jag och Filippa går in och leker lite.
√ Eftersom det är måndag idag så jobbar jag på eftermiddagen och inte förmiddagen som jag gör tisdagar och fredagar, så kl 10.00 så kommer farmorn och tar över och jag är ledig.

DÅ!
- Va jag ute och sprang.
- Städade mitt rum.
- Strök MASSA av mina kläder som jag inte orkat göra när Frida va här förra veckan.

Nu är klockan strax efter två och om en liten stund så börjar jag "jobba" igen.
Nu gäller:
√ Först ca 14.30 så blir det lunch som farmorn har lagat, kycklingsoppa. Den tiden kommer även Theodora hem.
√ Sen så leker jag med Artemis på eftermiddagen, vi brukar antingen leka någon lek t.ex. mamma, pappa, barn, måla, se på film eller ibland så åker vi någonstans eller går till någon lekplats jag, Artemis, Theodora och Filippa.
√ Ca 19.00 så äter barnen kvällmat.
√ Efter det så brukar jag och Theodora hjälpas åt att duscha och lägga barnen.
√ Ca. 20.00-20.30 ligger barnen i sängen och "jobbarpasset" är över.
√ Efter det så brukar jag gå och äta något och kanske kila till Breeynn eller bara ta det lugnt själv, kolla någon film eller eventuellt äta något med T & L.


Så... nu blir nog en del glada eftersom jag mest skriver om mina festkvällar enligt många av mina äldre släktingar ;)


Kommentarer
Postat av: Mam

Tack för intressant information om hur en dag kan se ut :)

2010-11-15 @ 20:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0