Resor

LÅNGT INLÄGG

Kvart i 9 är klockan här i Grekland just nu och jag tar en paus från kvällsstädningen. Btw, de lät bra att skriva kvällsstädning, lät som att jag hade det som vana att alltid städa på kvällarna då, tyvärr är inte det hela sanningen. Jag städar eftersom jag åker bort imorgon och då kommer en vän till mamman och hennes son hit och de ska bo i mitt rum och självklart ska det vara rent och fint då. 

Har inte skrivit allt för mycket vad jag har haft för mig det senaste mer än packning och så, så tänkte uppdatera er och jag känner för ett lång inlägg, så läs om ni orkar.


I måndags så var jag hos George på inflyttningsfest. Jag var inte precis beredd på att det skulle va massa folk där, tänkte kanske bara vi tjejer och George men oj, vad fel jag hade. Var en hel del folk, men riktigt kul. Vi drack vin, spelade lite olika spel och bara njöt av att det pratades engelska, grekiska och svenska hejvilt i rummet, hihi.

I tisdags så var jag i Svenska kyrkan med Christine. Var någon slags hantverksjulbazar där vilket var otroligt mysigt. Passade också på att köpa lite svenskt godis, ojojoj, det saknar man kan jag säga! ;).



I onsdags, igår så var jag med Breeynn en stund på kvällen, vi tittade på The Backup plan som måste vart en av de bästa filmerna jag sett på länge. Om du ej har sett den så är det ett måste. 


Så har vi kommit fram till torsdag, idag och jag har gjort så mycket som varit i Glyfada en kortis och fixat inför Romresan, imorn åker jag och Breeynn :D:D:D:D Breeynn var förresten här ikväll också, hon åkte precis. Vi fixade lite ytterligare inför resan och hon hjälpte mig med lite saker (PS: hemligt vad det var).



Och så klart har jag jobbat i veckan också. Jag har bland annat varit ute och gått en del med Filippa, lekt Madicken med Artemis, kollat på Pippi och Spöket Laban, målat, skrivit önskelista till tomten med Artemis och så vidare.


Dags att städa undan lite till innan jag går upp och käkar kvällsmat. KRAM till dig som orkade läsa hela inlägget ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0