Resor

Måndag

Måndag den 20 december och med det endast 4 dagar kvar tills året absolut mysigaste dag, julafton! Jag har mer saker att se fram emot inom kort, och det är som ni flesta vet, Amsterdam om 2 dagar där jag & mina saknade vän Klara ska tillbringa en natt. Och dagen efter, dvs 3 dagar från nu så är vi i Sverige igen efter 4 månader i Grekland för mig och efter 4-5 månader i Tyskland för Klara.





Fick en liten önskning från en ev. blivande au-pair att skriva hur mina dagar brukar se ut, so, here it comes.
Steg upp kl 08.00 idag för att börja "jobba", drack varm choklad och åt flingor med pappan & barnen, fixade Artemis hår och hjälpte henne med tandborstningen. Fixade iordning hennes skolväska och vinkade hejdå åt henne i skolbussen, (så brukar morgonarna se ut för mig på vardagarna.) Efter det så brukar dagarna se lite olika ut, ibland jobbar jag och ibland är jag ledig tills eftermiddagen. Idag jobbade jag i alla fall och jag och Filippa lekte med lite allt möjligt, jag lagade kycklinggryta med svamp och potatis och plockade sen upp Artemis från skolbussen vid halv två igen.  Det var lite info...


Nu ligger jag i min säng och tar det lugnt, springer lite fram och tillbaka med allt mellan städning, packning och plockning annars... Dags att göra lite nytta igen, ha det fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0