Resor

DAG 01 - Om mig

Jag föddes den 23 juli år 1991 på BB i Skövde. Mina föräldrar gav mig namnet Jessica Pauline Magnusson men de flesta kallar mig för Jessie, Jesse, Persi eller Persika. 



Enligt mig så har jag levt ett riktigt Svensson, Svenssonliv. Jag har växt upp med mina föräldrar Cai och Suzanne och med mina syskon, Tommy (två år äldre) och Josefine (fyra år äldre) i en gul villa i mitten av Sverige, närmare sagt, Falköping.



Jag gick på dagiset Skytten i stora staden Falköping där jag träffade kompisar som jag fortfarande är bra vän med, men inte konstigt med det, Falköping är en liten stad som alla känner alla i, i stort sett. Jag gick sedan på Åttagårdsskolan, och om jag tänker tillbaka på den klassen så var den great. Skolåren fortsatte uppåt och jag började på Fredriksbergsskolan i 6c, skolan genom tidernas mest ökända klass, men det skyller jag de busiga pojkarna på. Tillslut blev man stor och jag började på Ållebergsgymnasiet, Falköpings enda gymnasium, ett mögligt men mysigt gymnasium, ha ha. Gick Barn och Fritidslinjen vilket jag gjorde mycket rätt i. Lärarna var helt fantastiska, kurserna man läste hur intressanta som helst och klassen, oj, oj, oj, helt toppen!



Efter att ha bott i Falköping hela livet så kände jag mig ganska klar i den staden, så dags att bege sig ut på nya äventyr. Då jag alltid gillat att resa och alltid gilla barn så var au-pair något jag intresserade mig och vips, i augusti iår så flyttade jag till Grekland och där befinner jag mig just nu som au-pair hos en svensk/grekisk familj. Lite mer framtidsplaner jag har är att plugga, förmodligen i Malmö och jag tror jag vill studerna "Studie och yrkesvägledningsprogrammet", men vi får se, än har jag tid att tänka över "Vad jag ska göra med mitt liv".  



Enligt mamma och pappa så var jag otroligt glad som barn (vad hände sen?!, nej jag bara skoja). Jag ser mig fortfarandre som en mycket glad, positiv och påhittig tjej. Jag sätter alltid stor press på mig själv då jag vill lyckas med sådär allting. Det duger inte att vara halvklar med saker eller inte riktigt lyckas, för mig gäller det att göra om och om, tills allt är perfekt. För övrigt så älskar jag att umgås med vänner, resa och partaja lite då och då ;)

 

 


Kommentarer
Postat av: mam

Hej Persie ;)



Hahaha...det var roligt och gulligt att läsa din blogg idag och minnas vår lilla goding som liten glad snutta ;)



Ha det nu såååå himla kul i Rom och upptäck sevärdigheterna :)



Kram Kram

2010-12-09 @ 20:24:25
Postat av: Farfar

Du var (är) en liten härlig tjej - minns du när vi åkte till Öland farmor - du Rebecca - jag ? Du tappade din mammas solglasögon i en å (solglasögonen hade "du lånat") Fiskbullarna??

2010-12-11 @ 17:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0