Resor

Dag 03 - Mina föräldrar

Min pappa heter Cai Magnusson och fyller hela 50 år nästa månad. Min pappa har jobbat som fångsvaktare och även idrottslärare i ett fängelse när jag var mindre. Jag kommer ihåg att när jag var pytteliten så lurade jag i Linda och Julia (mina vänner) att om de var dumma så kunde min pappa sätta dem i fängelse, de gick på det, haha. Just nu är han delägare i Sportgymbutiken, en affär som jag även arbetat i i X-antal år.

Min pappa har alltid hjälpt mig med mina olika idrotter jag gått i, framförallt friidrotten. Har har funnits där vid de flesta tävlingar som stöd och som lite personlig tränare.

Kan väl avsluta med att han kan vara rätt rolig ibland, även fast jag inte vill erkänna det. Så när han säger något roligt brukar jag försöka att inte brista ut i flabb, vilket jag gör ändå. Den största likheten mellan mig och min pappa är nog att vi är rätt kvicktänkta, då med humorn. Vi både älskar att vara lite så där "elakt" roliga.



Min mamma heter Suzanne Magnusson och är 45 år. Mamma jobbar inom vården och har väl gjort det i stort sett hela hennes liv. Hon är en otroligt bra mamma och jag tänker ibland att "exakt en sån där mamma ska jag bli när jag blir stor". Mamma ställer alltid upp när man behöver hjälp, med allt från småsaker till stora saker och jag kan säga, att utan hennes hjälp under många lägen av mitt liv så hade det inte gått bra till. T.ex. när man glömt papprerna till ett prov i skolan så ställer hon upp, om man har glömt nycklarna till idrottshallen när man ska vara tränare så kan hon komma med dem eller om man är i behov av att låna pengar, i stort sett allt kan hon hjälpa till med.

Många säger att jag är otroligt lik min mamma i utseendet, det är jag väl kanske... även fast jag inte ser likheten själv.


Kommentarer
Postat av: mam

Ååå så fint och gulligt skrivet.........tårarna flödade ;) Puss

2010-12-15 @ 20:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0