Resor

Dag 5

Hej!
Igår var det kalas här i Grekland, en av tjejerna jag tar hand om blev så stor som 1 år gammal. Så hela släkten var här och det bjöds på svensk och grekisk födelsedagssång. Även min bror Tommy fyllde år igår fast 21 år, grattis till honom också :)

Idag så har jag lärt mig hur tunnelbanan funkar här och jag åkte med mammans kompis och hennes barn till Akropoli och Syntagma som är några områden i centrum av Aten. Sedan åkte dom hem till sig och jag gick och kikade i lite affärer i Syntagma, det är ett kanonbra ställe för shopping!! =) Jag tog också en fika i Akropoli, all by myself ;) Känns knäppt, brukar alltid umgås med kompisar men man glömmer bort att man faktiskt inte är i Falköping, inte ens Sverige, men det känns bra ändå, kul med nytt! :) Och ikväll har jag varit barnvakt när pappan jobbade och mamman va på möte, gick bra =) Åt vattenmelon och gröt ;)

Lite bilder från dagen.

(de sista bilderna, på berget och gången är tagna några meter från huset där jag bor, hur fint som helst!)

Ha det bra, kram <3


Kommentarer
Postat av: Josefine Magnusson

Syster! Det var så roligt att prata med dig idag! Hoppas det inte var för segt på fiket;) Låter som att du haft en bra dag igen! Kul att se lite bilder på omgivningen och i Atens centrum. Tänk vilken otrolig upplevelse detta kommer att bli för dig!! Så skoj att du kom iväg! Bra att det gick fint att vara barnvakt ikväll. Ni åt ännu mer melon ser ja, mums!:)) PUSS OCH KRAM <3<3

2010-08-31 @ 00:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0